Venlo in Business exposant aan het woord: FC Robinstijn

Venlo in Business exposant aan het woord: FC Robinstijn
We vertellen je graag wat meer over een bijzondere exposant op onze beursvloer en dat is FC Robinstijn. In voorbereiding op de beursdeelname aan Venlo in Business, spreken we met founder Pieter van Bussel. Hij heeft een duidelijk doel voor ogen op 6 juni aanstaande: “We willen op de beurs graag in contact komen met ondernemers, die samen met ons hét verschil willen maken voor kinderen in de regio Venlo. We hopen dat ze een voetbalwens van FC Robinstijn willen adopteren, bijvoorbeeld bij VVV-Venlo.”Maar wat is FC Robinstijn eigenlijk? Een uitgebreid interview met Pieter.

FC Robinstijn vervult unieke voetbalwensen
De magie van voetbal! Dat is waar FC Robinstijn al 15 jaar voor staat. Via FC Robinstijn ontmoeten kinderen hun allergrootste voetbalhelden of beleven ze de wedstrijd van hun leven. Lionel Messi, Cristiano Ronaldo, Luka Modric, Virgil van Dijk, Frenkie de Jong of Lieke Martens? FC Robinstijn maakt écht het onmogelijke mogelijk!

“FC Robinstijn brengt de magie van het voetbal bij het kind”, zegt Pieter. “En dat is echt uniek, want we zijn de enige goede doelenorganisatie ter wereld die zich uitsluitend richt op het vervullen van voetbalwensen. We hebben daarbij twee magische kernactiviteiten. Allereerst onze bijzondere wensen. Dat zijn hele persoonlijke wensen die we op maat vervullen, denk aan een unieke ontmoeting met een speler. Daarnaast hebben we een eigen wensconcept, Fan of the Match! Hierbij kunnen kinderen met hun ouders, broertjes en zusjes als echte vips naar een wedstrijd van hun favoriete club. De Fan of the Match mag mee het veld op en na de wedstrijd naar het spelershome bijvoorbeeld.” FC Robinstijn verzorgt dit mooie concept bij vele clubs, zoals bij VVV-Venlo en NEC Nijmegen.

Uniek is ook de doelgroep van FC Robinstijn. Van Bussel: “Bij ons maken alle kinderen, die een steuntje in de rug nodig hebben, kans op een bijzondere dag. We kiezen doelbewust niet voor een hele specifieke doelgroep, maar vinden het belangrijk dat zoveel mogelijk kinderen, die iets naars mee hebben gemaakt, in aanmerking kunnen komen.”


FC Robinstijn is de afgelopen jaren enorm gegroeid. Van Bussel vol trots: “Afgelopen jaar hebben we voor het eerst meer dan 200 voetbalwensen vervuld. De meeste wensen uiteraard in Nederland, maar steeds vaker trekken we ook naar het buitenland. We zijn zelfs naar Portugal gegaan, waar we een meet & greet met Cristiano Ronaldo hebben mogen doen. Dat was natuurlijk uniek en een absoluut hoogtepunt, ook voor onze stichting!”

De organisatie groeit explosief. Zo telt de stichting nu ruim 150 vrijwilligers, meer dan 60 ambassadeurs (zoals Matthijs de Ligt, Denzel Dumfries, Steven Bergwijn, Lasse Schöne en Rafael van der Vaart) en vele profclubs die gelieerd zijn aan de stichting. FC Robinstijn streeft er naar dat alle profclubs zich gaan aansluiten.

“Ons hoofddoel is natuurlijk om zoveel mogelijk impact te kunnen maken en heel veel kinderen in contact te brengen met hun voetbalhelden. Daarvoor kunnen we iedere steun ontzettend goed gebruiken. We zijn immers afhankelijk van giften, donaties en fondsenwervende activiteiten. Daarnaast zijn er tal van maatschappelijk betrokken bedrijven die ons financieel ondersteunen of goederen en diensten belangeloos beschikbaar stellen. Het mooie daarbij is, dat we iedere business partner 1-op-1 koppelen aan een unieke voetbalwens. Bedrijven kunnen zich als ambassadeur, droompartner of wenspartner bij ons aansluiten en adopteren zo een of meer voetbalwensen en maken zo letterlijk de wens van een kindje mogelijk, hoe mooi is dat?

“Ons motto is Dare to dream! Laten we daarom samen dromen én hét verschil maken, door zoveel mogelijk voetbaldromen van kinderen uit te laten komen.”

Facebook
LinkedIn